Search
Close this search box.
ساعات کاری شرکت : 8 الی 17
ساری , میدان معلم
ساختمان آوان
ارسال ایمیل
info@arianeek.com
تماس با آژانس

تبلیغات بر مبنای رسانه به چه معناست؟

تبلیغات بر مبنای رسانه به چه معناست؟

به منظور رسیدن یک پیام تبلیغاتی به مخاطب به یک حامل پیام نیاز داریم.عامل رساننده پیام در امور تجاری را رسانه تبلیغاتی می گویند که انواع مختلف آن در ادامه توضیح داده خواهد شد:

الف) تبلیغات دیداری چیست؟نوعی دیگر از پیامهای تبلیغاتی که از طریق عواملی مانند تصویر، موسیقی و حرکت به مخاطبان منتقل می گردد.بی شک هر زمان صحبت از تبلیغات بازرگانی یا پیامهای بازرگانی به میان می آید نام «تلویزیون»بسیار برای مخاطبان نامی آشناست. طبق نتایج یک نظر سنجی که اخیراً در ایران صورت گرفته ، 61 درصد از پاسخ دهنده گان در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد برای تبلیغ یک کالا، رسانه ای را انتخاب کنند از کدام رسانه استفاده می کنند؟ از تلویزیون به عنوان اولین رسانه نام برده اند.

ب) تبلیغات شنیداری چیست؟نوعی از آگهی تبلیغاتی که از طریق صدا به مخاطب منتقل می شود و بهترین ابزار برای این کار رادیو است. اولین برنامه «رادیو» در دوم نوامبر1920 میلادی از طریق اولین ایستگاه به نام KDKA در امریکا پخش شد و از آن زمان ایستگاه های رادیو آغاز به فروش آگهی نمودند. رادیو کماکان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و از اهمیتش کاسته نشده است

ج) تبلیغات نوشتاری چیست؟ برخلاف تصور خیلی از مردم، رسانه های چاپی، با در اختیار داشتن 31 درصد از کل درآمد تبلیغات، هنوز یکی از بزرگترین رسانه های تبلیغاتی به شمار می آید. در اختیار داشتن فرصت جهت توزیع، اعتبار بالا در نزد مخاطبان، عمر نسبتاً طولانی آگهی در مجله و توانایی انتخاب درست مخاطب از مزایای تبلیغ در مجله است

د) تبلیغات اینترنتی چیست؟وجه تمایز اینترنت با سایر رسانه ها این است که از طریق آن بصورت مستقیم و نفر به نفر می توان با تک تک مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد و در واقع از این طریق کالا خریداری کرد، به تبادل اطلاعات پرداخت و به پژوهش های ارزشمند دسترسی داشت. یکی از بخش های جذاب بازاریابی اینترنتی، معرفی هزاران فعالیت و کسب وکار جدید است که بسیاری از آنها بدون نیاز به مکان فعالیت و دفتر و مغازه در منازل خود اقدام به ارائه کالا و خدمات گوناگون به مخاطبان خود هستند و این صرفه جویی به نفع مصرف کننده نهایی نیزهست چون در هزینه های رفت و آمد و عدم تلف شدن زمانشان بسیار تعیین کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *